Publicatie

COMM’ON: communication for the common good

Uitgave van het Lectoraat Journalistiek en Communicatie en de opleiding Communicatie CHE

COMM’ON is het inspiratiemagazine van de opleiding Communicatie en het Lectoraat Journalistiek & Communicatie (J&C) van de Christelijke Hogeschool Ede. De glossy-achtige bundel richt zich op communicatieprofessionals die met impact willen werken. Aan bod komen thema’s als inclusieve communicatie, identiteitsmarketing, leiderschapscommunicatie, transitiekunde, stressgevoelig communiceren en gespreksvoering met andersdenkenden. Praktijkpartners uit het communicatievak hebben actief meegedacht, wat resulteert in een rijk palet aan praktijken en issues. De auteurs zijn allen communicatiedocent (geweest) en delen vanuit hun verschillende expertises persoonlijke en praktijkgerichte inzichten, waarmee het lectoraatsthema Communication for the Common Good concreet vorm krijgt. De bijdragen laten zien dat common good-communicatie niet vrijblijvend is, maar betrokken en praktijkgericht. Het magazine inspireert om te reflecteren op waardengericht werken met aandacht voor het grotere geheel én voor minder mondige stakeholders. Centraal staat een relatiegerichte benadering, geworteld in de christelijke identiteit van de opleiding. Zo verbindt COMM’ON op toegankelijke wijze theorie, praktijk en maatschappelijke betrokkenheid. Een fysiek exemplaar van het magazine kan worden aangevraagd via lectoraatjenc@che.nl.

Auteur(s)

Maarten Bakker, Erik Geluk, Timo Jansen, Douwe Schaaf, Cateleijn Schenk, Alec Timmerman, Arjan van Vugt, Korien van Vuuren - Verkerk, Karin van de Weerdhof, Jeroen van der Zeeuw

Publicatietype

Andersoortig materiaal

Trefwoorden

Communicatie, Common good, Relationele professionaliteit, Waardengedreven werken, Praktijkgericht onderzoek

Taal

Nederlands

Gepubliceerd op datum

2025-01